ВПРОВАДЖЕННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В МЕДИЧНУ ОСВІТУ: ВПЛИВ НА НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС І ПІДГОТОВКУ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • А. А. Краснова
  • М. А. Дербак
  • А. Д. Сіткар

Анотація

Резюме. Вступ. У сучасному світі, де медицина постійно розвивається та набуває нових форм і тех-
нологій, підготовка медичних спеціалістів стає все більш складною та потребує впровадження іннова-
ційних методів навчання. Однією з таких інновацій є використання віртуальної реальності (VR) в медич-
ній освіті.
Мета дослідження. Проаналізувати вплив віртуальної реальності на навчальний процес і підготовку
студентів у вищих медичних університетах за даними літератури.
Матеріали та методи. Опрацювання літературних джерел по висвітленню поняття «віртуальна ре-
альність» у навчальному процесі; систематизація переваг та недоліків застосування VR в медичній осві-
ті; визначення ступеню впливу VR на навчальний процес і підготовку студентів.
Результати досліджень. У результаті проведеного аналізу літератури отримано дані про переваги
та недоліки використання VR в медичній освіті, розкрито вплив VR на навчальний процес студентів-
медиків. Встановлено, що використання технологій доповненої та віртуальної реальності дають змогу
опановувати елементарні хірургічні маніпуляції лікарям з різною спеціалізацією, що є надзвичайно важ-
ливо, адже, як приклад, майбутні сімейні лікарні не проходять професійну хірургічну практику. Викорис-
тання VR дозволяє візуалізувати всю складність ділянки, яку потрібно оперувати та надає можливість
повторити процес стільки разів, скільки потрібно, що неможливо провести в реальних умовах. Накопиче-
ний досвід дозволяє стверджувати, що симулятори VR повинні мати стандарти якості, щоб бути придат-
ними для цілей медичної освіти. Однак, навіть якщо ці стандарти будуть дотримані, ефективність такого
способу навчання, як і класичних методик викладання, в першу чергу залежить від мотивації студентів.
Висновки. Використання VR в медичній освіті має великий потенціал для поліпшення навчального
процесу й підготовки студентів. Вона забезпечує імерсивний досвід, який дозволяє студентам відчува-
ти себе в реальному клінічному середовищі. Віртуальна анатомія, фізіологія й практичні навички стають
доступними для набуття й удосконалення без реальних клінічних ризиків. Студенти краще розуміють і
запам’ятовують матеріал, напрацьовують вміння приймати правильні рішення.
Ключові слова: віртуальна реальність, інноваційні методи навчання, інтерактивні технології, ме-
дична освіта, навчальний процес, навчання з зануренням.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-18