Про журнал
Політика відкритого доступу
Цей журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.
Історія журналу
“Проблеми клінічної педіатрії” - науково-практичний журнал для педіатрів та лікарів загальної практики – сімейної медицини, який видається Ужгородським національним університетом з 2007 року, має свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації серія КВ №13685-2659ПР від 20.11.2007 р.
Кластер наукового фахового видання та галузі знань і спеціальності, за якими видання публікує наукові праці: Біологія, біотехнології, медицина та реабілітація.
Галузі знань -I2 Медицина, I3 Педіатрія, I1 Стоматологія, I7 Терапія та реабілітація (за спеціалізаціями), I5 Медсестринство (за спеціалізаціями)
ISSN 1998-6475 (print) https://portal.issn.org/resource/ISSN/1998-6475
Префікс видавця :DOI 10.24144/1998-6475
ROR видавця :https://ror.org/01x3jjv63
У журналі публікуються матеріали, які раніше не друкувалися з різних аспектів педіатрії, терапії, стоматології та споріднених галузей: рецензовані оригінальні статті, результати експериментальних досліджень, повідомлення, матеріали з’їздів і конференцій, рецензії на книги, огляди літератури.
Статті видання доступні у форматі PDF на сайті журналу, Google Scholar і Національній бібліотеці імені Вернадського та мають вільний доступ. Рецензування здійснюється членами редакційної ради, до складу якої входять провідні українські та іноземні вчені.
Мови видання: українська, англійська.
Періодичність виходу – щоквартально.
Головний редактор видання – Горленко Олеся Михайлівна
Заступник головного редактора –Томей Адріан Іванович
Відповідальний секретар – Пушкаренко Ольга Анатоліівна
Журнал включено до переліку фахових видань із медичних наук Постанова президії ВАК України №1-05/5 від 18 листопада 2009 р. Реєстрація поновлена наказом МОН України від 13.07.2015 р . № 747.
Журнал включений до переліку наукових фахових періодичних видань категорії «Б» (наказ МОН України № 409 від 17 березня 2020 р.)
Реєстрація суб’єкта у сфері друкованих медіа: Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 2178 від 27.06.2024 року (ідентифікатор-R30-04502)
Засновник Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет»
Юридична адреса вул. Підгірна, 46, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, ЄДРПОУ 02070832 . Телефон: +38(0312)61-33-21.Факс: +38(0312)61-33-96, official@uzhnu.edu.ua, Вебсайт https://www.uzhnu.edu.ua
Цілі та завдання наукового журналу
Цілі та завдання політики наукового журналу включають: оприлюднення результатів наукових досліджень, поширення наукових знань та передового досвіду, підвищення професійної компетенції вчених, створення простору для якісної комунікації між дослідниками, а також інтеграцію вітчизняної науки у світовий освітній простір.
Основні цілі:
- Публікація наукових результатів:Надання майданчика для оприлюднення оригінальних наукових робіт та результатів досліджень з актуальних проблем.
- Популяризація науки та освіти:Поширення сучасних знань та інформації, а також підвищення рівня освіти в певній галузі.
- Обмін досвідом:Створення умов для обміну досвідом між науковцями та фахівцями.
- Розвиток професійної спільноти:Формування простору для якісної публічної комунікації вчених та фахівців.
- Інтеграція в міжнародний простір:Залучення вітчизняної науки до світового дослідницького та освітнього простору.
Основні завдання:
- Контроль якості публікацій:Перевірка наукових статей на відповідність встановленим вимогам та стандартам рецензування.
- Забезпечення анонімності рецензентів:Збереження конфіденційності при оцінюванні статей.
- Надання консультативної допомоги:Консультування здобувачів наукових ступенів та працівників галузі.
- Активізація освітнього процесу:Стимулювання та вдосконалення освітнього процесу у закладах вищої освіти.
- Поширення інформації:Ознайомлення аудиторії з результатами досліджень, а також інформацією про наукові події та конференції
Процедура рецензування
Процедура рецензування статті в науковому журналі включає попередній розгляд (перевірку відповідності тематиці, формальним вимогам, на плагіат) та рецензування (експертну оцінку висококваліфікованими фахівцями). Після отримання рецензії редакційна колегія приймає рішення про публікацію, а авторові надсилається рецензія із зауваженнями, на які він повинен відповісти або внести корективи.
Етапи процесу рецензування:
- Подача статті та попередній розгляд:
- Автор подає статтю до редакції журналу.
- Редакція перевіряє статтю на відповідність формальним вимогам (тематиці журналу, оформленню, мові) та проводить перевірку на плагіат.
- Якщо стаття не відповідає вимогам, її можуть відхилити або направити авторові на доопрацювання.
- Надсилання на рецензування
- Після успішного попереднього розбору статтю передають на експертну оцінку висококваліфікованим фахівцям (рецензентам).
- Процес рецензування :
- Рецензент аналізує статтю, оцінюючи її актуальність, науковий рівень, логічність викладу, достовірність даних, відповідність цілям, а також дотримання етичних норм та правил оформлення.
- На підставі аналізу рецензент формує висновок та рекомендації щодо публікації.
- Розгляд редакційною колегією :
- Отриману рецензію розглядає редакційна колегія.
- За результатами голосування ухвалюється остаточне рішення про доцільність публікації статті.
- Надання відповіді автору:
- Автор отримує рецензію, де вказані зауваження та рекомендації рецензентів.
- Автор має можливість ознайомитись з рецензією та, в разі незгоди, надати аргументовану відповідь редакції.
- Винесення рішення про публікацію :
- На основі отриманих рецензій та відповідей автора редакційна колегія ухвалює рішення про публікацію, публікацію після доопрацювання, або відмову в публікації
Положення про публікаційну етику
Положення про публікаційну етику визначають правила та принципи належної поведінки авторів, рецензентів та редколегій у процесі наукових публікацій, включаючи вимоги до достовірності даних, відсутність плагіату, належне цитування, а також об'єктивність рецензування.
Для авторів:
- Використовуйте лише матеріали власних наукових досліджень.
- Не оприлюднюйте завідомо недостовірні дані.
- Оформлюйте всі запозичення належним чином, із зазначенням автора та першоджерела.
- Уникайте плагіату та присвоєння прав на чужі результати досліджень.
Для редколегії:
- Керуйтеся положеннями Цивільного кодексу України та законодавством про авторське право.
- Забезпечуйте сліпе рецензування (анонімність авторів та рецензентів) для уникнення персональної критики.
Для рецензентів:
- Надавайте об'єктивну та аргументовану оцінку результатів дослідження.
- Дотримуйтесь затвердженої редколегією структури рецензії.
Політика журналу щодо використання інструментів штучного інтелекту
Політика журналу щодо використання інструментів штучного інтелекту (ШІ) грунтується на рекомендації COPE, WAME, JAMA Network та ICMJE.
Автори зобов’язані зазначати використання ШІ під час підготовки статті, чітко вказуючи, на якому етапі (написання тексту, створення графіки, збір чи аналіз даних) та який саме інструмент було застосовано. Цю інформацію слід подавати у розділі “Об’єкт і методи дослідження”.
ШІ не може бути вказаний як автор, оскільки не відповідає критеріям авторства, не несе відповідальності за зміст та не може брати участі в юридичних чи етичних процедурах.
Автори повинні підтвердити, що матеріали, створені із застосуванням ШІ, не є плагіатом, відповідають етичним нормам журналу та не подані до інших видань. Вони несуть повну відповідальність за точність, доброчесність і належне цитування всіх джерел, включно зі згенерованими ШІ.
Процедура відкликання/ретракції опублікованої статті
Відкликання статті є механізмом для корекції змісту та обсягу опублікованих матеріалів на веб-сайті журналу та інформування читачів про це. Процедура відкликання може ініціюватися автором, читачем або членом редакційної колегії.
Підстави для вилучення статті наступні:
– встановлення факту, що стаття була вже опублікована в іншому виданні;
– виявлення факту фальсифікації даних дослідження;
– виявлення значимих помилок у статті, які спричинили спотворення наукової новизни або отриманих результатів;
– виявлення у складі авторів статті співавтора, який не відповідає вимогам журналу;
– існування конфлікту інтересів або інших порушень публікаційної етики;
– виявлення у статті автора, який пов’язаний з країною-агресором.
Початок процедури відкликання може бути ініційований головним редактором або за офіційним зверненням автора, який бажає відкликати свою статтю.
Для відкликання статті автором-кореспондентом або колективом за процедурою вони повинні надіслати листа на офіційну адресу електронної пошти редакції з проханням відкликання, та поясненням обставин прийнятого рішення. Після розгляду подання редакція, у випадку погодження на відкликання, проводить процедуру ретракції.
Редакція може відкликати опубліковану статтю за результатами експертизи або за додатковою інформацією із зовнішніх джерел про обґрунтовання необхідністі відкликання. У даному випадку редакція повідомляє офіційнийним листом автора-кореспондента з поясненням причин відкликання та оформлює його відповідним протоколом редакційної колегії. Згідно процедури стаття залишається на веб-сайті журналу з поміткою «ВІДКЛИКАНА/RETRACTED» та датою відкликання.
Інформацію про відкликання статті також розміщують на веб-сайті журналу.
Автор-кореспондент може відкликати оригінал опублікованої статті з недоліками та замінити його виправленою версією. У такому випадку буде дотримано процедуру ретракції, але в повідомленні про відкликання в базі даних розміщується посилання на виправлену і повторно опубліковану статтю та історію документа.
Політика архівування
Цей журнал використовує політику архівування PKP Preservation Network. Безкоштовні сервіси архівування для журналу розміщуються на сайті журналу, на платформі «Наукова періодика України» в Національній бібліотеці України імені В. І. Вернадського та Електронному репозитарію наукових публікацій Ужгородського національного університету.
Процедура розгляду скарг про академічну доброчесність
Процедура розгляду скарг про академічну доброчесність передбачає створення спеціальної комісії, яка встановлює факти порушень, проводить розгляд, і за результатами ухвалює рішення про відповідальність (наприклад, повторне проходження оцінювання або відрахування). Існує можливість подання скарги на таке рішення до вищого органу (наприклад, Сенату), який може його скасувати або залишити без змін, ґрунтуючись на процедурних порушеннях або невідповідності висновків обставинам справи.
Етапи процедури:
- Виявлення та встановлення факту порушення:
Комісія з академічної доброчесності виявляє та встановлює факт порушення (наприклад, плагіат, фабрикація даних, обман).
- Розгляд справи комісією:
- Комісія проводить розгляд справи, встановлюючи обставини та приймаючи рішення щодо притягнення до академічної відповідальності.
- Можуть застосовуватися різні види академічної відповідальності, від повторного проходження оцінювання до відрахування з закладу освіти.
- Подача скарги на рішення комісії:
- Учасник освітнього процесу, чиї права порушені, може подати скаргу на рішення комісії до вищого органу (наприклад, редакційної колегіі).
- Існують строки для подання скарги (наприклад, 5 робочих днів з моменту отримання рішення).
- Розгляд скарги вищим органом:
- Вищий орган (Сенат) розглядає скаргу та повідомляє про засідання не пізніше ніж за 3 робочі дні.
- Сенат може залишити рішення комісії без змін або скасувати його.
- Підстави для скасування рішення:
Рішення може бути скасоване у разі:
- Порушення процедури формування комісії.
- Порушення процедури розгляду, що вплинуло на висновки.
- Невідповідності висновків обставинам справи.
- Невідповідності визначеної відповідальності тяжкості порушення.
Приклади порушень академічної доброчесності:
- Академічний плагіат
- Зловживання результатами
- Обман, фабрикація, фальсифікація
- Присвоєння авторства
- Створення академічного тексту на замовлення
- Несамостійне виконання завдання
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.
Політика відкритого доступу
Це журнал із відкритим доступом, що означає, що весь вміст є у вільному доступі користувачеві або його установі безкоштовно. Користувачам дозволяється читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати або посилатись на повні тексти статей, або використовувати їх у будь-яких інших законних цілях, не вимагаючи попереднього дозволу видавця чи автора. Це відповідає визначенню BOAI щодо відкритого доступу.
Конфлікт інтересів
Конфлікт інтересів може існувати, коли автор (чи установа, до якого він належить), зовнішній рецензент, один з членів редакції, має фінансові або особисті стосунки, які можуть негативно впливати на їх взаємини. Цей конфлікт може існувати, навіть якщо суб’єкт стверджує про те, що на нього не впливають такі взаємозв’язки. Редактори можуть управляти такими конфліктами, намагаючись всіма можливими способами уникнути їх та, у той же час, працювати з максимальною прозорістю у всіх випадках. Як правило, щоб уникнути можливих конфліктів інтересів, політика журналу полягає у тому, щоб уникнути рецензування або обговорення публікацій, написаних або відредагованих ким-небудь з редакторів та їх близьких родичів, або опублікованих у серії, в якій будь-який з редакторів мають виняткову роль.