ОПТИМІЗАЦІЯ МЕТОДИК ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19 ТА ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ
Анотація
Резюме. Вступ. Труднощі пов’язані з дистанційним навчанням студентів в умовах пандемії COVID-19
із набуттям нового практичного досвіду вдалось успішно подолати, проте з початком військового втор-
гнення РФ з’явилась низка проблем, які диктували потребу швидкої адаптації до нових викликів.
Мета дослідження. Розробити та оптимізувати методики дистанційного навчання для студентів в
умовах пандемії Covid-19 та військового стану.
Матеріали та методи. Психологічний стан здобувачів освіти (постійне відчуття тривоги і небез-
пеки), потреба покинути домівку і адаптуватись на новому місці, зміна пріоритетів (збереження жит-
тя, внесок в перемогу), брак часу через додаткове навантаження в нових умовах, невпевненість у май-
бутньому є факторами, які, безумовно, вплинули на мотивацію студентів до навчання та його ефектив-
ність. Із заняттями, чутливими до часу та синхронним навчанням за допомогою відеоконференцій, буває
непросто ефективно управляти часом, не завжди вдається ефективно розмежувати освітні, професійні
та особисті аспекти життя, доводиться розставляти пріоритети. Відповідні для навчання місця – аудито-
рії університету змінились на приватні помешкання. Відволікаючі фактори, які мають місце за межами
аудиторії досить часто заважають зосередитись. Ця початкова дезорієнтація в навчальному середовищі
безумовно впливає на мислення здобувачів освіти.
Результати досліджень. Різні стилі навчання (аудіальне, візуальне, вербальне, соціальне навчання
тощо) краще реалізуються коли студенти перебувають в аудиторії. Так, деякі студенти, перебуваючи в
соціальному середовищі або виконуючи більш практичні завдання, можуть мати труднощі з дистанцій-
ним навчанням. У вирішенні вище згаданих проблем важлива роль відводиться викладачу-фасилітатору,
його здатності створити позитивну для навчання психологічну атмосферу з дотриманням вимог освіт-
нього процесу та відповідним контролем прогресу студентів в режимі реального часу.
Висновки. В непростих умовах сьогодення впровадження уніфікованих підходів до дистанційного
навчання студентів-медиків для врегулювання взаємин між усіма суб’єктами дистанційного навчання
та координації його теоретичного, методологічного й організаційного забезпечення є критично важли-
вим. У статті обговорено проблемні моменти підготовки студентів-медиків в умовах епідеміологічного
стану щодо Covid-19 та впровадження воєнного стану в країні. Обґрунтовано доцільність використання
інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі на клінічних кафедрах із врахуванням
всіх складних обставин сучасності.
Ключові слова: медична освіта, карантин, воєнний стан, дистанційне навчання.