ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІКАРЯ

Автор(и)

  • О. Корчинська
  • О.А. Балога

Анотація

Резюме. Вступ. У даній статті мова йтиме про запуск програми Health 24 та проблеми, що виникли у лікарів при роботі з даною програмою.
Мета дослідження. Дослідити та проаналізувати основні проблеми, з якими стикаються лікарі у щоденній практиці при веденні електронного запису в системі Health 24, а також рішення, які можуть бути
прийняті для покращення та спрощення роботи цієї програми.
Матеріали та методи. Нами була створена анкета, за допомогою якої опитано 20 лікарів акушергінекологів міста Ужгород, що працюють в Ужгородському міському пологовому будинку, та 16 лікарівінтернів акушер-гінекологів. Анкета складалася з чотирьох питань, з яких можна було дізнатися, як довго
лікар працює в даній системі, скільки часу в день приділяє роботі з програмою, з якими проблемами стикається під час роботи та що, на його думку, можна було змінити для покращення роботи системи.
Результати досліджень. Аналізуючи дані анкетування, ми сформували основні проблеми та недоліки програми Health 24, а саме:
- Нестача часу в роботі лікаря для здійснення внесення даних пацієнта до програми Health 24. Так,
у лікаря зникає його фактичний час для кожного пацієнта для детального збору анамнезу, опитування скарг та огляду. Лікареві потрібно розподіляти свій робочій час для виконання пошуку та реєстрації
в електронній системі. Таким чином, у лікаря є дилема: або він витрачає більше часу на занесення даних
пацієнта, тим самим вкорочуючи час, відведений на самовдосконалення набутих навичок у своїй галузі, і
навіть на власне сімейне життя, або в нього не вистачатиме часу на пошук та занесення даних до програми. Адже іноді на здійснення роботи в програмі йде більше ніж 1,5 години робочого часу. Так, наприклад,
створення направлень при постановці на облік вагітної жінки займає приблизно півгодини.
- Складність, а іноді й неможливість знаходження конкретного пацієнта. Так, наприклад, за браку
даних про пацієнта, таких як його повна дата народження, знайти такого пацієнта вже стає неможливим.
- Залежність роботи програми від системи eZdorovya. Так, наприклад, якщо пацієнта в цій системі немає, то стає неможливим введення його в базу програми Health 24. А це означає, що лікар вторинної
ланки не може здійснити запис даного пацієнта та зафіксувати його стан здоров’я на даний момент.
- Необхідність залучення додаткового персоналу, наприклад, медичних сестер, інтернів. Але потрібно пам’ятати про те, що у середнього медичного персоналу та лікарів-інтернів також є свої обов’язки.
- Бажання спростити алгоритм роботи даної програми. Всі вищеперераховані проблеми, такі як
пошук пацієнта, залежність від сформованої декларації з лікарем первинної ланки, необхідність виділення часу на роботу з програмою диктують важливість спрощення роботи програми для більш комфортної
праці лікаря вторинної ланки.
- Перебої в роботі програми. Технічні збої, перевантаження системи уповільнюють її роботу і відповідно, уповільнюють роботу лікаря. А це, звісно, дається взнаки під час роботи лікаря.
Але, незважаючи на це, при подальшому удосконаленні програми можна усунути ці труднощі.
Висновки. Дана програма, звісно, змінює підходи до збереження інформації про пацієнта та значно
полегшує її знаходження, але одночасно складність програми та неможливість відразу знайти потрібного пацієнта та зберегти інформацію про нього, подовжує роботу з даною програмою, а іноді унеможливлює зберігання інформації про пацієнта. Світ стрімко рухається далі, розвиваючи інформаційні технології, та не завжди вони прискорюють та полегшують наше життя і роботу

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29