МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ У ДІТЕЙ ІННОВАЦІЙНОЇ ПСИХОКОРЕКЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ В КОМПЛЕКСНОМУ ЛІКУВАННІ ВЕГЕТАТИВНИХ ДИСФУНКЦІЙ ІЗ ГІПЕРТЕНЗІЄЮ

Автор(и)

  • І. О. Мітюряєва
  • В. Г. Бурлай
  • Н. М. Кухта
  • Г. В. Гнилоскуренко
  • О. В. Тарнавська

Ключові слова:

діти, вегетативна дисфункція з гіпертензією, інноваційна психокорекційна програма

Анотація

У дослідженні брали участь 44 дитини віком 12–17 років, у яких за результатами всебічного загальноклінічного, лабораторно-інструментального дослідження діагностовано ВД з гіпертензією, що перебували на лікуванні у стаціонарі Центру вегетативних дисфункцій м. Київ при ДКЛ №6. Довготривале психічне навантаження у школі та поза школою, невміння конструктивно вирішувати проблеми і конфлікти, нестабільність стосунків між однолітками, відсутність близького контакту в родині, нехтування режимом дня, небезпечна залежність від інтернету, мобільного телефону сприяє захворюванню на ВД з гіпертензією у дітей. Включення до тренінгових занять музичних творів, малювання, жартівливих оповідань (гелотологія) допомогли підліткам мобілізувати внутрішні механізми саморегуляції, сприяли формуванню навичок боротьби зі стресом, зменшенню надлишкової агресії (гніву) та одночасно вивченню різних аспектів особистої поведінки, доброзичливого ставлення один до одного, що дозволило гармонізувати їх психоемоційний стан та підвищити успішність лікування. Виходячи з позицій доказовості, інноваційну психокорекційну програму «Наші ліки – музика, сміх, творчість» з елементами музикотерапії, ізотерапії, гелотології завдяки їх позитивному впливу на психічний тафізичний стан підлітків, слід розглядати як ефективну складову комплексного лікування.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-10